Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Üzenőfal
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

kigyok@gmail.com

(Demeter Attila, 2008.12.29 23:15)

Sziasztok!

Minőségi, üvegterkók jó áron eladók!
Igény esetén műszikla háttérrel is rendelhető, akár csobogóval is!


kigyok@gmail.hu

orion8312@freemail.hu

(Misi, 2008.12.27 20:42)

Ma kiürült egy 860 literes full extrás esőerdő terráriumom, az utolsó anolisz is elpusztult benne, 3 évig bírta...
Nos most pirosszemű makibékákat szeretnék benépesíteni ebbe, s érdeklődök, hogy nektek lenne e eladó, mert a boltba 8 alatt nem látok, ellenben régebbi hírdetésekben már 4ért is lehet találni, s 2-3-4 egyednél ez már nagy megtakarítás lenne.
az emailomra várnám a válaszotokat. Üdv:
Misi

kigyok@gmail.com

(sulky, 2008.12.11 22:01)

Sziasztok!

Remélem nem baj, hogy itt teszem közzé, de jó áron tudok csinálni szép üvegterkókat, ha kell hátterezve is!

Sziasztok!

kigyok@gmail.com

paulovkin@freemail.hu

(Paulovkin András, 2008.11.29 19:38)

OK.! :)

Válasz

(Admin, 2008.11.29 15:18)

Sok sikert, drukkolok, hogy legyen szaporulat! Adj néha hírt majd magatokról ;)

paulovkin@freemail.hu

(Paulovkin András, 2008.11.28 22:27)

Lehet, hogy te csinálod jól... :) Én azért próbálkozom, és szólok, ha sikerült elérnem valami eredményt is. Tudod, ez amolyan alkati dolog lehet ;) Addig is további minden szépet és jót neked! És persze a brekuszaidnak is :)

Üdv: András

Válasz

(Admin, 2008.11.28 19:42)

Igen, jelenleg ketten vannak. Én is azt olvastam valamelyik angol oldalon, hogy 2-3 hím ideális egy nőstényhez. Az agalychnis-ek én úgy tudom, hogy - ellentében pl a nyílméreg békákkal - nem területfoglalóak, tehát nem fognak a hímek egymásnak menni (max amplexus idején lökdösődnek egy kicsit).
Én annyira amúgy nem vagyok ráállva erre a szaporítás témára, úgy vagyok vele, ha lesz esetleg szaporulat, annak örülök, de különösebben nem izgatom maga miatta :) Egyelőre nem csináltam semmiféle különösebb faxnit az érdekében - ennyi, hogy van egy kisebb tavacskás rész és lóg fölé egy nagy levél - biztos ami biztos alapon ;)

paulovkin@freemail.hu

(Paulovkin András, 2008.11.28 16:49)

Akkor, ha jól értem, neked most két példányod van. A nőstény tényleg sokkal nagyobb a hímnél. Felismerhetően nagyobb, már ha felnőtt példányaid vannak. Én azt olvasgattam itt-ott, hogy érdemes egy nőstényre két hímmel számolni, mert az élőhelyükön végzett megfigyelések is azt mutatják, hogy az amplexus során a nőstényt gyakran két hímmel találták. Te mit tudsz erről? Nekem jelenleg 2 felnőtt hímem és 1 felnőtt nőstényem van, bár olyat is olvastam, hogy a hímek territoriálisak, és legalább fél méter távolság szükséges két hím között. Szóval nem tudom... Azon gondolkodom, hogy készítek nekik egy nagyobbat. Most mértem helyet és egy 105 cm x 30 cm alapterületű 60 cm magas terkót tudnék nekik beüzemelni, bár ez alacsonyabb lenne, mint a jelenlegi. Neked mekkora helyen vannak a békáid? És mennyire vagy ráállva a szaporítás témára? Szóval probálkoztál-e már valamivel, valamilyen környezeti paraméter-változtatással, vagy tudomisénmivel? A neten sok ellentmondó infó van, az elsókézből jövő tapasztalatnál pedig semmi sem ér többet...

Üdv: András

Válasz

(Admin, 2008.11.28 08:08)

Nem .. Igazság szerint nem is vagyok 100%-ig biztos benne, hogy a nősténynek gondolt brekum tényleg leányzó :)) A fiú az biztos, mert ő brekegcsél szépen, viszont Sprite (aki elvileg a lány lenne) annyival azért nem nagyobb nála, mint ahogy a szakirodalom szerint kellene ... úgyhogy nem tudom...

paulovkin@freemail.hu

(Paulovkin András, 2008.11.27 23:46)

Neked sikerült már szaporodásra bírni a sajátjaidat?

Válasz

(Admin, 2008.11.27 20:57)

Alapból elég, ha bele tudnak ülni a vizes részbe, de ha szaporítani akarod, akkor jó, ha látnak olyan vizes területet ami fölé olyan levél lóg, ami aljára oda tudják tapasztani a petéket. A petékből kibújó ebihalak ugyanis a vízbe fognak belepotyogni, tehát ha nincs ilyen hely, nem hiszem, hogy fognak szaporodni.

paulovkin@freemail.hu

(Paulovkin András, 2008.11.27 20:19)

Hát, én ezt úgy oldottam meg, hogy a motort (csobogó!) a terkó egyik hátsó sarkában eleve leválasztottam szivacsokkal az agyaggranulátumos résztől, mert így könnyebben tudom karbantartani, a tetejére pedig egy kisméretű textiltörölközött raktam úgy, hogy a közepén egy kisebb mélyedés legyen az agyaggranulátumos rész szintje alatt. Ezen kívül igyekeztem az agyaggranulátumot is hepehupásra alakítani, így van olyan terület, ami a víz szintje fölött van, és van ami alatta. Ezen kívül igényelnének valami plusz medencét? Azt olvastam, hogy nem valami jó úszok...

Üdv: András

Válasz

(Admin, 2008.11.27 11:07)

Szia! Konkrétumot én sem tudok a földdel bevihető fertőzésekről, de belegondolva milliónyi baktérium lehet benne, és végülis elég ha egy olyan van köztük amire érzékeny az állat - jobb nem kockáztatni szerintem. Én is akvarisztikai növénytápsót adagolok néha a növényeim vizébe, ezzel elég jól elvannak, úgy tűnik.
A békák egyébként elég érzékenyek ilyesmire, hiszen ők a bőrükön keresztül szívják fel a nedvességet, ezáltal könnyebben elkaphatnak mindenféle fertőzést is szerintem.

Tényleg nálad a terráriumban van valamilyen kis tó-szerűség, amibe beleülhetnek? Mert ők úgy "isznak", hogy belelógatják a feneküket a vízbe :) Illetve ha szaporítani akarod őket, akkor is kell, hogy legyen egy víz fölé lógó levél.

Én a felnőtteket olyan 1 cm körüli vitaminporozott tücskökkel etetem, mind a fekete mind a barna fajtából.

Üdv,
Eszter

paulovkin@freemail.hu

(Paulovkin András, 2008.11.27 10:05)

Szia Eszter, köszönöm, egy kicsit megnyugtattál. Én is olvastam arról, hogy a virágfölddel fertőző ágensek juthatnak a terráriumba, de te nem olvastál esetleg arról, hogy mire gondolhatnak? No csak azért, mert én amióta csak terrarisztikával foglalkozom, használok cserepes (és így "földlabdás") növényeket - bár megjegyzem, arra mindig ügyeltem, hogy ez a föld, milyen minőségű -, de még soha nem volt semmilyen gondom. Csak szerencsém lett volna? Vagy ezek a békák extrán érzékenyek az ilyesmire? És te hogyan tápozod a békák vegetációját? Használsz egyáltalán valamilyen növényi tápoldatot? Én pl. az akváriumi növényeknek is szoktam adni, és arra gondoltam, ha a vízi szervezetekre nem ártalmas, akkor talán a békákra sem. (Biztos ismered ezeket az akváriumi növényeknek készített tápoldatokat.) Egyébként reggel kiszedtem a hernyókat :( és feletettem mással. Akkor jön a te javaslatod: a nagyobb mennyiségű tücsök. Te milyen méretű töcsükkel eteted a békáidat?

Üdv: András

Válasz: Paulovkin András

(Admin, 2008.11.26 20:25)

Szia! Abból amit leírsz, a tartási körülményekkel úgy tűnik nincs gond. Arra ügyelj, hogy este teljes nyugalom és sötétség legyen körülöttük (tehát a szobában, ahol vannak ne égjen lámpa).

Ha a gekkóknak megfelel az a tartási körülmény, mint a békáknak, és a gettók nem bántják a békákat, akkor szerintem maradhatnak együtt, bár nekem nincs ilyen irányú tapasztalatom (nálam csak a békák vannak magukban).

Én a terráriumba csak hidrokulturás növényeket tartok, nem akarok semmilyen fertőzésveszélyt megrizikózni a virágfölddel.
Nekem alul kavics van, de az agyaggranulátum is tökéletes, arra vigyázz, hogy nehogy kiszáradjon (bár gondolom a magas pára miatt, ez nem nagyon fordulhat elő).

Én a terrárium üvegfalait hetente egyszer lemosom és áttörlöm. Az ürüléket vagy esetleges döglött tücsköket ahogy meglátom kiszedem. Nagyobb takarítást, amikor minden kavicsot kiszedek és kimosom, félévente szoktam tartani. A vízeséssel keringtetett vizet 2-3 hetente szoktam cserélni.

Üdv,
Eszter

paulovkin@freemail.hu

(Paulovkin András, 2008.11.26 19:40)

Szia. Először is, köszönöm a gyors választ. Természetesen nem lesem őket egész éjjel :) De ürüléket sem láttam. Azonban lehet, hogy nagyobb mennyiségű tücsökkel fogok próbálkozni, hátha az "intenzívebb éjszakai élet" kedvet csinál nekik az evéshez. (Bár meg kell jegyeznem, légyből volt szép számmal, több éjszakán keresztül is, amig szép lassan ki nem jött az összes megtalálva a két üvegajtó közötti rést. Viszont legalább az anolisok örültek, amikor be-bedobtam egyet-egyet nekik:) ) Viszont az előbb raktam be a békáknak egy műanyag dobozban viaszmolyhernyókat, kíváncsi vagyok esznek-e belőlük. Bár ezek a kis aranyosak olyan gyorsan szétszéledtek a terráriumban, amilyen gyorsan csak lehetett, hiába a sima műanyag fal. Remélem nem fullad az összes vízbe, még azelőtt, hogy a brekuszok felébrednének. A hőmérséklet 27-28 celsiusfok nappal és 24-25 éjszaka. Ennyi ugyanis a hőmérséklet a szobában. A páratartalom pedig 85-100 százalék között mozog; 100 leginkább éjszaka szokott lenni. Ugyanez a helyzet a gekkóknál és a kisbékáknál, annyi különbséggel, hogy náluk a spotok miatt 30-32 fokra is felmegy a hőmérséklet, napközben, lokálisan. Apropó, ez utóbbiról mi a véleményed? Mármint, hogy a kisbékák a hónaljfoltosokkal vannak együtt... A gekkók nappal rájuk sem hederítenek, éjszaka meg ők alszanak mozdulatlanul. Az is érdekes, hogy a te békáid nem ették a hernyókat. Lehet, hogy félrenéztem valamit? Végülis, konkrétan nem láttam az akciót, csak azt, hogy a tálnál voltak, amibe a hernyókat tettem. És mi a helyzet a higiéniával??? A terkóban a háttérbe ültetve vannak növények, de nem higrokulturások, alul pedig agyaggranulátum van vízzel feltöltve. Szerinted jó ez így? És te hogyan tartod a békákat? Milyen időközönként takarítod? Ha lenne még időd ezekre a kérdésekre is válaszolni, nagyon megköszönném.

Üdvözlettel: Paulovkin András

Válasz: Paulovkin András

(Admin, 2008.11.26 09:08)

Szia! A terrárium nagysága szerintem teljesen megfelelő, biztos, hogy nem amiatt nem esznek. Amúgy biztos vagy benne, hogy nem esznek, hiszen gondolom egész éjjel nem tartod megfigyelés alatt őket? Ürüléket nem találtál? (Mert ha az van, akkor biztos nincs gond ...) Arra vigyázz, hogy elég mennyiségű kaját tegyél a terráriumba, hiszen a nagy térfogat miatt eléggé el tudnak bújni a rovarok. Én mindig inkább többet szórok be nekik, hogy úgy rendesen mozogjanak a terráriumban ... Egyébként az enyémek csak és kizárólag a tücsökre mozdulnak (viaszmoly hernyóra meg egyebekre rá se néztek). Ha 2 hétig tényleg nem esznek, és azt látod, hogy mikor az üvegen alszanak, a hasuk oldalirányban inkább homorú mint domború, akkor az már gond szerintem.

A hőmérséklet nem alacsony esetleg?

A tenyésztéshez sok szerencse is kell, és tényleg optimális körülményeket kell biztosítani számukra mind páratartalom, mind hőmérséklet, mind berendezés szempontjából. Egyesek szerint azzal is beindítható a szaporodási kedv, ha imitáljuk az évszakok váltakozását a hőmérséklet, páratartalom és esőztető segítségével.

paulovkin@freemail.hu

(Paulovkin András, 2008.11.25 23:08)

Sziasztok. Én nem rég vettem a Kistekiben a Domától 3 kifejlett és 4 kisbékát. A kifejlettek is és a kicsik is egy-egy 55 cm x 30 cm alapterületű 90 cm magas hátterezett, növényesített terráriumba kerültek a háttérbe beépített vízeséssel. Sem a kicsik, sem a nagyok, az első héten nem igazán akartak enni. Kaptak legyet, de rájuk sem hederítettek, a pici tücskök sem nagyon izgatták őket, bár egyszer kétszer elcsíptem egyiket másikat, amint figyeli a kis rovarok mozgását. A győztes végül a viaszmoly hernyója lett, ezt éppen tegnap próbáltam ki. A nagyok azonban még látszólag nem ettek semmit. A felkínált menü ugyan az volt. Sem a legyekre, sem a tücsökre nem mozdultak. Holnap még próbálkozom a viaszmolyhernyóval, hátha ők is azt szeretik. De azért aggódom. Szerintetek mikortól kezdjem komolyan félteni őket a koplalás miatt? Illetve van egy olyan érzésem, mintha a nagyok nem éreznék jól magukat a helyükön. Lehet, hogy kicsi nekik ez a hely? Ti mekkora helyet látnátok optimálisnak 3 példány számára? És az is érdekelne, hogy milyen létszám az ideális egy csapat számára, illetve milyen legyen a nemek aránya, ha szaporítani is szeretném őket? Előre is köszönöm a választ, és hogy elolvastátok a levelem!
Üdvözlettel: Paulovkin András

Ui.: ja, még annyit, hogy a kisbékák egy pár Ph.quadriocellata mellé kerültek (eredetileg ideiglenesen, amíg nem készítek nekik helyet), és eddig úgy néz ki, jól megvannak együtt. Szerintetek maradhatnak itt, amíg meg nem nőnek akkorára, hogy veszélyt jelentenének a gekkókra, vagy ez egy teljesen elvetélt ötlet, és szégyeljem magam?

admin

(Válasz, 2008.10.21 21:09)

Sokan kérdezitek, hogy hol lehet beszerezni ezeket a békákat:
Itthon elég ritkán lehet beszerezni, múltkor ugyan láttam kicsiket a Trionyx-ban, de nem tudom van-e még belőlük. Az állítólag egy hazai szaporulat volt, de nem tudom kié. Külföldön szoktak lenni terrarisztikai börzék, St.Pölten-ben, Frankfurtban ott szokott lenni, de nem mindig - úgyhogy szerencse kell hozzá, hogy kifogd.

kérdés

(Zámbó András, 2008.10.21 20:32)

Hello!Mennyibe kerül egy ilyen béka és hol lehet hozzájutni?Írd meg légyszíves,köszi.

beaglessrac@citromail.hu